Sivu 1/1

Drag Star 650 classic 1998 nykäisee ja moottorin häiriövalo

Lähetetty: 25 Huhti 2015 21:11
Kirjoittaja tiksam
Hojo, hojo
Olen yrittänyt lueskella foorumeita etsien vikaan korjausta. Eli vika on, että isolla kaasulla alkaa mopo röpöttämäön eli sytty häviää ja moottorin häiriövalo syttyy. Tyhjäkäynti ok ja pienillä kierroksilla veto ok. Yleensä ohituksessa nykäsee ja alkaa pätkimään. Kun kaasua pienentää pyörä kulkee normaalisti.
Nyt on tps anturi vaihdettu, kaasarin kurkut vaihdettu, tps johdot tarkistettu, tulpat vaihdettu.
Aluksi tämä vika oli satunnainen, mutta nyt jo joka ajokertainen. Vaikka häiriövalo palaa pyörä kulkee normaalisti, mutta isolla kaasulla pätkii.

Onko seuraava vaihdettava osa ecu, puolat, tulpanjohdot ?

Mikä voi häiritä ecua ja sytyttää häiriövalon ?
1998 mallissa vain tuo ecu sytyttää häiriövalon.
Voiko esim. Puola tai tulpanjohto aiheuttaa tämän ?

Re: Drag Star 650 classic 1998 nykäisee ja moottorin häiriöv

Lähetetty: 07 Kesä 2015 22:44
Kirjoittaja tiksam
Kaasarit putsattu,tps anturi vaihdettu, puolat vaihdettu, tulpat vaihdettu.
Sama vika jatkuu.
Latausjännite mitattu ja tulos 14v. Mittari oli kiinni, kaasua reilusti ja syttyi häiriö valo. Jännitteessä ei mitään muutosta.

Kylmällä koneella ei syty niin herkästi tuo häiriövalo kuin lämpöisellä koneella.
Vika on pahentunut kokoajan. Eli aluksi syttyi silloin tällöin, nyt saan sen syttymään jatkuvasti.
Pyörä toimii muuten ok, mutta tuo häiriövalo häiritsee. Valon sytyttyä ei myöskään ennakko sytytyksessä muutu ja tehoja poistuu...

Mitä seuraavaksi ?
Pickup coil ja staattori ? Vai icu ?

Onko kellään mitään jeesiä tähän asiaan ?

Re: Drag Star 650 classic 1998 nykäisee ja moottorin häiriöv

Lähetetty: 12 Heinä 2015 22:16
Kirjoittaja Armode
Hei,

Löytyykö tästä häiriövaloasiasta tietäviä foorumilta?
Minullekin alkoi viikonloppuna välillä melkoisessa sateessakin ajetulla taipaleella merkkivalo syttyä.
Pyörä on vm. 2003.
Olisi kiva saada jonkun kokemusta omaavan vinkkejä, mistä aiheuttajaa lähtisi hakemaan.

Valo syttyi kolme kertaa. Yksi kerta oli reippaassa kiihdytyksessä ohituskaistan alkaessa.
Tuntui kuin olisi tullut pieni katkos kipinään, eli kone tuntui pätkäisevän kerran ja valo syttyi.
Kahdella muulla kerralla en tuntenut tai muuten huomannut mitään muuta kuin merkkivalon syttymisen.

Kun koneen sammutti ja pari kertaa käänsi virrat pois/päälle, valo pysyi poissa (seuravaan kertaan saakka).

t. Armode