Suurin haaveeni?

Avatar
stigupk
Viestit: 1020
Liittynyt: 08 Loka 2008 17:47

Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja stigupk »

Lähteä ajelemaan ympäri maailmaa, ilman minkäänlaista aikataulua.
Hemuli on toteuttanut unelmansa ja blogia voi lueskella tuolta

Kaveri ollut nyt reissussa n. 1½vuotta ja takana vaatimattomat 70000km :shock:
-independent-

Avatar
Zer0 the Her0
Viestit: 885
Liittynyt: 25 Loka 2008 15:28
Yccf:n luottamustoimet: Itä-Suomen kuvernööri 2009-2011
Idän tiedottaja 2011-
EAK-tiimin jäsen 2014-
Moottoripyörä: Kawasaki VN 1700 Classic Tourer -10

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja Zer0 the Her0 »

stigupk kirjoitti:Lähteä ajelemaan ympäri maailmaa :shock:
Mulle riittää maailman ympäri ajamisen haaveilun sammuttamiseen Long Way Round-dvd, jota on oikein kiva katsoa kotisohvalla kylmä olut kädessä. Suosittelen lämpimästi. On nimittäin aivan pirun hyväntuulisia heppuja, upeita maisemia ja aitoa meininkiä, eikä mitään yli-imelää jenkkipaskaa. Niin, no rumat pyöräthän noilla on, mutta syvälle mutavelliin upotettuna Bemaritkin näyttää liki siedettäviltä.

Stigupk, tämän DVD:n hankinta on huomattavasti kätevämpi toteuttaa ;) kuin lähteä suotta persaustaan kipeyttämään.
Traileriin tästä: http://www.youtube.com/watch?v=Yk_Qkz_5ti8
"Olen tunteellinen kuin raskaana oleva nainen." Vastarakastunut alamäkihyppääjä Toni Nieminen (Me Naiset 4/2014)

Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja xl8r »

Mä oon ottanut tavoitteeksi, että sitten kun ajokokemusta ja uskallusta riittää (ja pyöräkin on vähän enemmän reissukelpoinen), otan suunnan pyörällä kohti Barcelonaa. Unelmareissu olis sinne ja takaisin.
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

JämsänKari
Viestit: 308
Liittynyt: 08 Heinä 2010 15:42
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2010-2012
Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston varajäsen 2012-2013
Hallituksen jäsen 2012
Länsi-Suomen varakuvernööri 2013-2014
Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston varajäsen 2017-18
Moottoripyörä: 1100 DS Classic
Oikea nimi: Kari Suominen

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja JämsänKari »

No, otsaketta kun tulkitsee niin kuin sen lukee niin tulla hyväksi ihmiseksi :mrgreen:
Interdum duris interpone gaudia curis
(Riemuitse joskus ankarien huolien välillä)

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja Oula »

xl8r kirjoitti:Mä oon ottanut tavoitteeksi, että sitten kun ajokokemusta ja uskallusta riittää (ja pyöräkin on vähän enemmän reissukelpoinen), otan suunnan pyörällä kohti Barcelonaa. Unelmareissu olis sinne ja takaisin.
Samalle kirkonkylälle on minunkin mieleni tehnyt jo vuodesta 76
Ajan puutteen vuoksi vain jää nyt kertomatta että miksi :|
Nyt tekisi taas mieli Pariisiin .
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Jonttu
Viestit: 152
Liittynyt: 08 Loka 2008 10:40

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Eräs entinen aktiivijäsen ajeli tänävuonna n. 50 000 km uudella pyörällään ajalla huhtikuun loppu - pohjosen pystis eli lokakuun loppu. Maita 30 kpl ja mukana sangen eksoottisiakin :-) 3000 egee bensaa paloi ja en ees viitti arvella miten paljon meni laivoihin/majoituksiin :-)

T. Jonttu
If yuu vont ty ket samveer pifoor sanset yuu käänt stop ät evri Pimphaus

Avatar
MAsi
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Loka 2013 23:38
Moottoripyörä: Wild Star 1600
Oikea nimi: Markku Asikainen

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja MAsi »

xl8r kirjoitti:Mä oon ottanut tavoitteeksi, että sitten kun ajokokemusta ja uskallusta riittää (ja pyöräkin on vähän enemmän reissukelpoinen), otan suunnan pyörällä kohti Barcelonaa. Unelmareissu olis sinne ja takaisin.
Morlens Mikko, nythän sulta ei puutu muuta kun uskallusta. Pyörähän on mitä mainion vähemmän ajaneelle, kevyt, helppo, edullinen ja ennenkaikkea se kuljettaa jäbän + kamat luotettavasti edestakas. Mä ainakin potkisin sut heti, matkaa suunnittelemaan, ettei käy kun Oulalle. (Älä säkään Oula enään epäröi startata). Nyt mä puhun syvällä kokemuksen rintaäänellä, on tullu kierrettyä, siellä sun täällä, useampi vuosi, mut mitään en oo hävinnyt, päinvastoin.
Rakennusmies,onnellisesti naimisissa ja aikuinen poika (talokin on rakennettu). ( Huomenna voit jäädä, suojatiellä auton alle).

Avatar
Fale
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Kesä 2012 18:09
Moottoripyörä: Yamaha XVS650A - Mad Star 2006/2013
Oikea nimi: Ville Toikkanen

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja Fale »

xl8r kirjoitti:Mä oon ottanut tavoitteeksi, että sitten kun ajokokemusta ja uskallusta riittää (ja pyöräkin on vähän enemmän reissukelpoinen), otan suunnan pyörällä kohti Barcelonaa. Unelmareissu olis sinne ja takaisin.
No, eipä se Euroopassa reissaaminen juuri eroa siitä että lähtisi Kehä kolmosen ulkopuolelle. :D Uudet maisemat, liikenne erinlaista ja kieltä on hyvä osata. Itse tulee lähdettyä kesäisin yksin kiertämään Eurooppaa ristiin rastiin sen suurempia suunnitelmia. Viime kesänä tuli 12 maata kierrettyä, Espanja tosin vielä puuttuu listalta. Gaudin tuotoksia täytyy kyllä itsekkin lähteä ihastelemaan.

Muutama "Mitä jos" skenaario on hyvä miettiä etukäteen ennenkuin pidempään reissuun lähtee. Vakuutukset, Greencard, passi ja vähän rohkeutta on jo enemmän kuin tarpeeksi.

Fale

Avatar
riku
Viestit: 742
Liittynyt: 10 Loka 2008 11:06
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2007 -2010
Moottoripyörä: ROYAL STAR 1300 A TOUR CLASSIC -97 + perävaunu McAvec
Oikea nimi: RISTO SALO

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja riku »

Parin vuoden päästä taksiyritys siirtyy pojalle...sitten mennään ja kauas 8-) 8-) 8-)
Viimeksi muokannut riku, 31 Maalis 2014 06:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MAsi
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Loka 2013 23:38
Moottoripyörä: Wild Star 1600
Oikea nimi: Markku Asikainen

Re: Suurin haaveeni?

Viesti Kirjoittaja MAsi »

Fale kirjoitti:
xl8r kirjoitti:Mä oon ottanut tavoitteeksi, että sitten kun ajokokemusta ja uskallusta riittää (ja pyöräkin on vähän enemmän reissukelpoinen), otan suunnan pyörällä kohti Barcelonaa. Unelmareissu olis sinne ja takaisin.
No, eipä se Euroopassa reissaaminen juuri eroa siitä että lähtisi Kehä kolmosen ulkopuolelle. :D Uudet maisemat, liikenne erinlaista ja kieltä on hyvä osata. Itse tulee lähdettyä kesäisin yksin kiertämään Eurooppaa ristiin rastiin sen suurempia suunnitelmia. Viime kesänä tuli 12 maata kierrettyä, Espanja tosin vielä puuttuu listalta. Gaudin tuotoksia täytyy kyllä itsekkin lähteä ihastelemaan.

Muutama "Mitä jos" skenaario on hyvä miettiä etukäteen ennenkuin pidempään reissuun lähtee. Vakuutukset, Greencard, passi ja vähän rohkeutta on jo enemmän kuin tarpeeksi.

Totta puhut, tosta "mitä jos", viralliset asiat on todella hyvä olla ajoissa kunnossa. Kielitaidon kanssa onkin jo eri asia, itse olen pärjännyt aina imitoimalla haluamaani, ymmärtämäättömääni (voi vee mikä sana), natiivien kanssa. Yleensä ihmisten kanssa pärjää olemalla oma itsensä, koska feikin erottaa helpoimmin, kun ei ole samaa kieltä.
Muutenkin kun lähtee, muualle kandee mennä (varsinkin brätkällä) pikkuteitä, kiertotietä, koska silloin näkee jotain muutakin kun moottoritien melumuureja. Kiertoteillä tapaat taatusti, aidoimpaa ja välittömämpää porukkaa kun autobanan kahvilassa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linkkejä mielenkiintoisiin sivustoihin”