Ylikiimingin motoristikirkko

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
1670
Viestit: 203
Liittynyt: 14 Loka 2008 14:11
Moottoripyörä: Virago 535

Ylikiimingin motoristikirkko

Viesti Kirjoittaja 1670 »

Kohta parinkymmenen vuoden ajan järjestetty Ylikiimingin motoristikirkko on jälleen tänä keväänä helatorstaina. 14. toukokuuta vietettävä moottoripyöräharrastajien jumalanpalvelus alkaa Ylikiimingin kirkossa kello 12.

Motoristikirkon toimittaa Oulujoen kirkkoherra Satu Saarinen. Kirkkohetken jälkeen on paraatiajo kirkosta seurakuntataloon, jossa on tarjolla kirkkokahvit ja makkaraa voi paistaa lähetystyön hyväksi.

Motoristikirkko on kerännyt perinteisesti Ylikiimingin kirkon täyteen. Kirkon pihassa kehrää helatorstaisin reilut 200 pyörää.

Motoristien omaa kirkkohetkeä ryhdyttiin alun perin järjestämään ylikiiminkiläisten motoristien aloitteesta. Motoristikirkossa luetaan Bernd-Jürgen Hamanin kirjoittama Motoristin psalmi, jossa ylistetään Jumalaa ”joka levität sileän tien minun eteeni”. Psalmin lopussa rukoillaan: Herra, varjele minua onnettomuudelta ja vaaralta. / Suojele minua tiellä ja varjele minun nuoruuteni kuolemalta. / Herra, minä tahdon ylistää sinua raikkaassa vauhdin viimassa, niin kauan kuin minä olen vielä nuori.
ty

Avatar
OiLi
Viestit: 267
Liittynyt: 23 Marras 2008 15:34
Oikea nimi: Oili Lötjönen

Re: Ylikiimingin motoristikirkko

Viesti Kirjoittaja OiLi »

Perinteisesti tulen ☺
- ORANSSI-KLUBI -

Avatar
OiLi
Viestit: 267
Liittynyt: 23 Marras 2008 15:34
Oikea nimi: Oili Lötjönen

Re: Ylikiimingin motoristikirkko

Viesti Kirjoittaja OiLi »

Kiitos Terttu ja Kari :D

Ps. Kotiuduin vasta tänään.
- ORANSSI-KLUBI -

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”