Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Angelique
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Maalis 2013 18:17

Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Angelique »

Olen ajellut muutamana kesänä vuokrapyörillä (500 ja 600 kuutioisilla). Nyt tekisi mieli omaa. Pituutta on 165cm ja painoa 60kg. Ajotaito ei ole juurikaan kohentunut kun ajopäiviä on kesässä tullut niin vähän. Viragot näyttää kaikki olevan melko vanhoja, ja kun ei ole ketään joka niitä osaisi korjailla, niin pelin pitäisi olla toimiva, tai ainakin sen ikäinen, ettei isompia vikoja ole. Dragstar 650 näyttä isolta... onko se?

Avatar
Nea
Viestit: 784
Liittynyt: 09 Loka 2008 07:23
Moottoripyörä: Honda VT750 vm 2006

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Nea »

Draksu vaan näyttää isolta. Näppärä ajettava, painopiste alhaalla joten auttaa pyörän hallinnassa. Itse ajelin pari kesää enkä keksi mitään moitittavaa. Sama pituus mulla ja painoa vähän vähemmän ja ihan hienosti pärjäsin.
EAK-kurssit ovat oiva paikka ajaa uusi pyörä "sisään". Joten jos ostat sitten minkä tahansa niin suosittelen lämpimästi kurssia.
Järki on sydämen ajokoira

jmmv
Viestit: 97
Liittynyt: 24 Kesä 2012 22:59
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 650 -97

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja jmmv »

Kyllä Dragstaria voin suositella itsekkin vaikkakin miespuolisena. Helppo ajettava ja käsiteltävä....Itsellä 176 pituus ja painoa hiemanpäälle 50kg ja helposti pystyy pyörää liikuttelemaan myös paikalla ollessaan ja lähtiessä. Ei muutakuin koejaolle heti kun mahdollista. Epäilen että et tule pettymään ;)

Itse 42-vuotias ja viime kesänä hommasin ekapyörän ja Draksun...

Angelique
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Maalis 2013 18:17

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Angelique »

Mitä vuosimallia sen pitäisi olla vähintään? Milloin ne alkaa hajoileen? Ja mitä hinnaltaan...?

Avatar
Ville
Viestit: 332
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:38

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Ville »

Ei sillä vuosimallila sinänsä mithään merkitystä ole, riippuu lähinä siittä miten on pietty ja paljonko kilometrejä on mittarissa.
Ylistarosta ostin oman DS:än, vuosimallia 1999 ja mittarissa vähän vajjaa 2000km, ne on niitä Saksasta tuotuja.. joten hintaki on hieman halvempi ko muuala suomessa.
http://www.nettimoto.com/yritys/mp-lift <-käyhän kattelemassa.
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.

jmmv
Viestit: 97
Liittynyt: 24 Kesä 2012 22:59
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 650 -97

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja jmmv »

Suomi pyörää itse katsoisin ja kohtuu kilometreillä...
Huoltokirja ehdoton jos Suomi pyörää katsoo sakemanneille ihan sama kun ei kuitenkaan pelitä......

Pyörän pidon näkee paljolti jo katselemalla miten pyörää kohdeltu ;) Huoltokirja jos Suomi peli ja yrittää tsekata edellisiä omistajia ja vaihtaa muutama sana....

Kuvan omasta halvasta yritin linkata mutta herjailee kuvan koosta....;) Ei vissiin sivut tue?????



Tuli se vissiin ;)

3600 euroa ja 23 000 mittarissa kun ostin......
Viimeksi muokannut jmmv, 13 Maalis 2013 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Zer0 the Her0
Viestit: 885
Liittynyt: 25 Loka 2008 15:28
Yccf:n luottamustoimet: Itä-Suomen kuvernööri 2009-2011
Idän tiedottaja 2011-
EAK-tiimin jäsen 2014-
Moottoripyörä: Kawasaki VN 1700 Classic Tourer -10

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Zer0 the Her0 »

Angelique kirjoitti: Dragstar 650 näyttä isolta... onko se?
Näyttää ehkä isolta, mutta uskoisinpa sen olevan sangen passeli peli kokoisellesi. Kätevä käsitellä ja mukava ajaa. Ja pieni mainos: Myydään-osiossa on mertsillä myynnissä varsinainen helmi (DS 650 Classic). Olen nähnyt tuon pyörän ja pitää sanoa, että on edelleenkin kuin tehtaalta suoraan, vaikka kilometrejäkin on jo kertynyt.
"Olen tunteellinen kuin raskaana oleva nainen." Vastarakastunut alamäkihyppääjä Toni Nieminen (Me Naiset 4/2014)

Angelique
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Maalis 2013 18:17

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Angelique »

Missä tuo myydään osio on? Miksi en löydä sitä?

Ei ku nyt löyty

Avatar
Juice
Viestit: 810
Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
Moottoripyörä: XVS 1300A
Oikea nimi: Juha Leppälä

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja Juice »

sanat: Juice

1670
Viestit: 203
Liittynyt: 14 Loka 2008 14:11
Moottoripyörä: Virago 535

Re: Mikä ensimmäiseksi pyöräksi 40v naiselle?

Viesti Kirjoittaja 1670 »

Omaan kokemukseen perustuen (ensin Virago 535, nyt Dragstar 650) suosittelen Viragoa ensipyöräksi. Kun kokemusta karttuu, toisilla nopeampaa, toisilla hitaampaa, isontaa sitten.

Vaikka urokset tuossa toista todistelikin, minulle Drag Star on jo iso pyörä! Ja kuulun noihin hitaasti oppiviin...
ty

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”