Virago 535: Eri vuosimallien erot

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Das Fette Sau
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Heinä 2009 17:10

Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

Terve!

Olen "bulvaanina" ostamassa mp-korttia parhaillaan ajavalle tyttöystävälleni pyörää. Hän haluaa jonkun pienen kustomin, jota pitää kuulemma joka tapauksessa madaltaa vielä lisää. Viimeaikoina erimerkkisiä pikkukustomeita koeajettuani olen suositellut hänelle Virago 535:ä helppona ajettavana, joka tutun mp-mekaanikon mukaan on kuulemma varsin luotettava peli.

Eli itse asiaan: Hankinnassa on max. 3000 e maksava laite, eli joku -90 -lukuinen pyörä. Käsittääkseni tuossa -90 -luvun taitteessa 535:een on tullu joitakin muutoksia. Jos joku osaisi kertoa, mikä muuttuu ja missä vuosimallissa, niin olisin hyvin kiitollinen. Yritin etsiä netistä jonkinlaista vertailua vaan ei sattunut silmään.

Sitten, jos jollakin on myynnissä ko. malliin käyvät lyhemmät iskarit, niin kertokoon senkin, saatan ostaa.

Ja yleisesti vielä, oletteko havainneet tyyppivikoja? Aika monessa myynnissä olevassa pyörässä on "juuri laitettu uusi akku", eli miksi siitä menee akku vai onkohan ne hajonneet jotakin pingpong -akkuja?

Miten usein kaasarin kalvot joutuu vaihtamaan?

Pärjääkö 25 kW versiolla maantiellä, eli pääseekö ohi jne?

Oikein paljon kiitoksia jo etukäteen!

Ai niin ja jos jollain on myynnissä hyväkuntoinen, sopuhintainen laite Itä-Suomen alueella, niin sitä saapi myös tarjotella!

Avatar
879 Peltsu
Viestit: 79
Liittynyt: 09 Loka 2008 17:19
Yccf:n luottamustoimet: Sihteeri, hallituksen varajäsen
Moottoripyörä: Yamaha Wild Star 1600
Oikea nimi: Ari Peltola

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja 879 Peltsu »

90 -luvulla niihin tuli pikkasen isompi tankki. Ei se iso siltikään ole mutta kuitenkin. Varatankki on useimmiten jumissa, se pienentää toiminta-aikaa vielä entisestäänkin. Helppo tosin korjata. Muuten oikein hyvä ja luotettava peli.

Avatar
tuide
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2009 09:18
Moottoripyörä: Yamaha Drag Star Classic

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja tuide »

Itellä toinen Virago eikä kummassakaan mitään erityistä vikaa. Startin vioista olen kyllä kuullut, menisikö tyyppiviaksi asti, vaikea sanoa. Minulle väitettiin, että Dragstar on isommista kuutioistaan huolimatta ketterämpi kuin Virago, itsellä ei kokemusta. Painoerohan ei ole kovin suuri. Mulla täystehoinen 535, maantiellä ei jää jalkoihin mutta ei kyllä mikään menopelikään ole.

Das Fette Sau
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Heinä 2009 17:10

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

25 kW vehje olisi hakusessa. Kaipa silläkin pystyy sitten 100 km/h matkavauhtia pitämään. Erottaako 20 ja 25/34 kW koneet moottorin sarjanumeron alusta? (3BR tai 2YL)

petripm
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2009 20:28
Moottoripyörä: Yamaha Royal Star 1300

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja petripm »

tuide kirjoitti:Itellä toinen Virago eikä kummassakaan mitään erityistä vikaa. Startin vioista olen kyllä kuullut, menisikö tyyppiviaksi asti, vaikea sanoa. Minulle väitettiin, että Dragstar on isommista kuutioistaan huolimatta ketterämpi kuin Virago, itsellä ei kokemusta. Painoerohan ei ole kovin suuri. Mulla täystehoinen 535, maantiellä ei jää jalkoihin mutta ei kyllä mikään menopelikään ole.
Itse asiassa viragossa on parempi teho/painosuhde kuin dragstarissa, jos vertaa 535 ja 650. isomman koon malleista ei ole kyllä tietoa?

Tuo on varmaan aika yleinen vika kaikissa pyörissä, tuo akkuvika. Ei ole mikään ihme jos akku hajoaa muutamassa vuodessa jos on talven kiinni pyörässä ja pääsee vapaasti purkautumaan. Ainakin jos on kylmässä tilassa, vaikka kyllä se purkautuu vaikka olisi lämpimässä tilassakin. Itse pidin viime talvenkin pyörässä ylläpitolaturia, jos ei tämmöistä ole, kannattaa ainakin ottaa akkukaapelit irti ettei akku pääse purkautumaan.

Itsellä on kyllä myynnissä virago 535 vm1999 24000 ajettu

kassu
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Loka 2008 14:57
Moottoripyörä: Yamaha Virago 1100

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja kassu »

Moro!
Mulla on Virago 535 vm.1992, 34kW. Neiti on on ollu mulla jo muutamia vuosia
ja eikä ole kiukutellu mulle ku keväisin virran vähyydestä :D
No varatankki ei toimi, mut tankataan aina ajoisa :D :D :D
Sanopa tosa Englannin reissulla meitin ryhmän pojat muutaman kommentin,
niillä ku oli isompi kuutioisempia, 650, 1100, 1600, sanonnat kuulu joteski näin(korjatkaa!):
"Kyllä tuo kiihtyy risteyksistä ja ohituksisa lähtiesä hyvin"
"Aina se Virago vaan on perseesä kii"
"Onko se jotenki viritetty?"
Oon ollu niin tyytyväinen tähän, vaikka aatoksisa on ollu vaihtaa isompaa kuumeen iskiesä,
mutta en vaiha :lol: Sen päätin reissun jälkeen, koska tää on niin näppärä joka tilanteesa, ärhäkkä lähteen
vauhtiin(vai onko kyse kahvan kääntäjästä?), kulkee ihan riittävästi (Saksan motarilla 155, kaikki
pakaasit päällä), ihanan punanen ja niin hassumainen :D
Että silleen, hyvä valinta :D

-kassu-
Viimeksi muokannut kassu, 03 Heinä 2009 07:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.

Avatar
tyrwää
Viestit: 388
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:05
Moottoripyörä: Yamaha Virago 750 vm.96. mopoilua v. 1968
Oikea nimi: jokke mäkinen

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja tyrwää »

jäi vaivaan mieltä miksi 25 kw tehonen? eikös toi kassun kehuma kannata ehdottomasti hankkia? :o

ahaa :roll: mulla ei noi korttihommat o hanskasa, juu hyvä selitys on :P
Viimeksi muokannut tyrwää, 03 Heinä 2009 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
annoin pikkurillin, mutta piru vei koko miehen

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja Oula »

Meilläkin olisi myynnissä 535:nen .
Kun ei mammasta tainnutkaan tulla motoristia .
Kakspuokilla meni ihan hyvin mutta tää on liikaa .
96 vuodelta ja kait se on täysitehoinen kun on 32kw rekisteriotteessa.
Oikeen hirvittää kun sillä olen ajellut ,lähtee kun hauki rannasta.
Ja totta tuossa aijemmin kyllä puhuttiin kun itellä on Wille ja välillä kun olen mamman pyörällä ajellu
niin tuntuu että häviävän pieni ero on niiden kiihtyvyydessä lopultaankin.
Mutta kyllähän se siihen sitten loppuukin yhtäläisyydet .
No minä en jaksa olla ihmettelemättä kuin lepposaa Willellä ajelu voi olla ,mutt se siitä.
Viimeksi muokannut Oula, 03 Heinä 2009 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämon vielä lekendaarisempaa !

timo55
Viestit: 521
Liittynyt: 09 Loka 2008 21:05

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja timo55 »

joo nii se on. minä alekirjoitan kassun kehut hänen 535 virrestä melkein 5000km takana ajaneena( 650 ds) . :P

Das Fette Sau
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Heinä 2009 17:10

Re: Virago 535: Eri vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

Se 25 kW on yläraja sen takia, että Pimpula ei saa ajaa tehokkaammalla laitteella ekaan kahteen vuoteen, kun kysymyksessä on ns. välivaiheen A-kortti. Ikä hänellä kyllä riittäisi ajaa rajoittamaton kortti, mutta kun pituutta on 154 cm sulka päässä niin ei yllä jalat autokoulun Kawa ER-5:stä maahan, eikä meidän kylällä ole muita autokouluja, eli joutuu ajamaan välimallin kortin pienemmällä pyörällä.

Hyvä sinänsä, eipähän vaadi ainakaan ekaan kahteen vuoteen miun pyörää käyttöönsä :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”