Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Täältä löytyy apua, jos on tarvis asentaa lisälaitteita, kuten tuulisuojaa, kaatumarautoja, navigaattoreita, pehmoleluja ym. härpäkkeitä.
Avatar
Teijo
Viestit: 182
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:14
Moottoripyörä: Wildstar
Oikea nimi: Teijo Ruippo

Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja Teijo »

Ongelmana olis tuo pikku pyörteily pleksin takana, tutkiskellut netistä noita alatuuliohjaimia jatkeeksi pleksille alaspäin. Onko kellään kokemusta moisista, ja mistä moisia kannattaisi tiedustella. Yx vaihtoehto on hakea biltemasta halpa tarvikepleksi, ja aloittaa sahausurakka, rosterista kiinnikkeet, ja rakentaa moiset siivekkeet ihan ihte.

tkera
Viestit: 38
Liittynyt: 31 Tammi 2011 19:00
Yccf:n luottamustoimet: Etelä-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2013-2016
Moottoripyörä: Triumph Rocket III Roadster
Oikea nimi: Timo Keränen

Re: Puhaltelee,,,

Viesti Kirjoittaja tkera »

Itsellä oli sama ongelma, tuulesta kova pauke kypärään.
Tilasin alatuuliohjaimet jenkkeistä muttei sopineet alkuperäiseen pleksiin.
Leikkaamalla palan pois sai asennettua.
Auttaa tosi paljon ei minkäälaista haittaa tuulesta.
Pleksistä saa varmaan siistin ja huomaamattoman.
pyörä on jo keksitty, nyt poljetaan

Avatar
HirviMikko
Viestit: 920
Liittynyt: 05 Loka 2008 10:34
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen joskus ammoisina aikoina, jolloin jäsennumerot olivat 2- tai 3-numeroisia. Webmasterina tosi kauan syksyyn 2013 asti. hirvimikko(at)yccf.fi
Moottoripyörä: Virago 750, vm.1997

Re: Puhaltelee,,,

Viesti Kirjoittaja HirviMikko »

tkera kirjoitti:tuulesta kova pauke kypärään. Tilasin alatuuliohjaimet jenkkeistä muttei sopineet alkuperäiseen pleksiin. Leikkaamalla palan pois sai asennettua. Auttaa tosi paljon ei minkäälaista haittaa tuulesta.
Siis että reisien korkeudella oleva ALAtuuliohjainko poistaa kypärän paukkeen? Ihmeelliset on tuulen tiet. Itse olen vain pleksin kulmaa käntelemällä paukkeen poistanut.
- Hirvi-Mikko -

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Puhaltelee,,,

Viesti Kirjoittaja Oula »

Kyllä minäkin olen tutkaillut asiaa että niin alhaalta kuin ylhäältä tulevat virtaukset puistattavat ylävartaloa.
Ensinnä pyörteitä saa vähellettyä etsimällä pleksille mahdollisimman virtaviivaisen asennon eli kallistaa sitä tarpeeksi.
Minulla ei minkään pleksin kiinnikkeet ole riittäneet vaan olen joutunut muokkaamaan kiinnikkeitä .

Mitnaitti
Samoten Willessä joutui kiinnikkeitä muokkaamaan .
Ja kun pleksiä kallistaa taakse saa se olla suurimmasta päästä.
Natoinal Cyclen lasi ja alaohjaimet toimivat myös yllättävän hyvin.
Wille

Kokeilemalla vain sen asennon löytää parhaimmaksi.
Löytyykö ihan pyörteetöntä ollenkaan mutta tarpeeksi hiljaisen olen itse mielestäni löytänyt .
Pikku härpäkkeet täytyy vielä laittaa pleksin yläosaan niin sitten hiljenee loputkin lepatukset .
Laitan kuvaa kunhan saan ne Pääsiäisen aikana tehtyä semmoiseksi että kestaa päivänvalossakin ajaa ;)
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Avatar
jarmos
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Huhti 2010 17:43
Moottoripyörä: Dragstar 650

Re: Puhaltelee,,,

Viesti Kirjoittaja jarmos »

Mulla toi Kapan pleksi, siin 4 säätöö, saa hyvin säädettyy, kuuskulmaavain vaan mukaa ku ajelee lähtee, tein kans pienet tuuliojaimet iskareihi, nyt hienosäätöö vaan, iskarien kans samaan kulmaa laittanu pleksin ni siit hyvä lähtee säätää. Tossa viel tarkkana et on reunat samas linjas, ni ei tuu pyörteitä taa.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se vie ilon tästä päivästä....

Avatar
Teijo
Viestit: 182
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:14
Moottoripyörä: Wildstar
Oikea nimi: Teijo Ruippo

Re: Puhaltelee,,,

Viesti Kirjoittaja Teijo »

HirviMikko kirjoitti:
tkera kirjoitti:tuulesta kova pauke kypärään. Tilasin alatuuliohjaimet jenkkeistä muttei sopineet alkuperäiseen pleksiin. Leikkaamalla palan pois sai asennettua. Auttaa tosi paljon ei minkäälaista haittaa tuulesta.
Siis että reisien korkeudella oleva ALAtuuliohjainko poistaa kypärän paukkeen? Ihmeelliset on tuulen tiet. Itse olen vain pleksin kulmaa käntelemällä paukkeen poistanut.
Kyllä se niin on, itte sain jonkun verran pyörteilyä kuriin pleksin säätämisellä niin takaviistoon kuin vain säätövarat antoivat myöten, samalla laskien sen niin alas, lähelle lamppua kuin mahdollista. Mutta alhaalta se saakelin viima tulee, ja nousee ylös juuri sopivasti partaa pyörittämään. Mutta kunhan tässä suunnitellaan,, yamahalla olis kuulemma ihan omiakin myynnissä, mutta myös yamahan hintaan. Jos taas laiskuus iskee, niin kaivan kuvetta sovinnolla. :shock:

2612
Viestit: 331
Liittynyt: 03 Helmi 2011 13:02
Moottoripyörä: Intruder M800,Honda VT750C2,AN 400 Burgman

Re: Puhaltelee,,,

Viesti Kirjoittaja 2612 »

Jätä pleksin ja lampun väliin 3-5 senttiä, pyörre pienenee, muttei poistu
Se kuume iski toukokuussa 1965, eikä helpota vieläkään, @vili

Avatar
Teijo
Viestit: 182
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:14
Moottoripyörä: Wildstar
Oikea nimi: Teijo Ruippo

Re: Puhaltelee,,,

Viesti Kirjoittaja Teijo »

2612 kirjoitti:Jätä pleksin ja lampun väliin 3-5 senttiä, pyörre pienenee, muttei poistu
Ei se lampussa kiinni ole nytkään, vaan suunnilleen 3 sentin rako siinä on. Mutta kuitenkin niin alhaalla nyt kuin varat sallivat. Tietysti jos viilaisi pultinreikiä pikkasen, saisi sitä muutaman sentin lisää takaviistoon, mutta katsotaan, miten nuo tulevaisuudessa sitten toimivat nuo alatuuliohjaimet. :?

Avatar
Teijo
Viestit: 182
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:14
Moottoripyörä: Wildstar
Oikea nimi: Teijo Ruippo

Re: Puhaltelee,,,

Viesti Kirjoittaja Teijo »

Hinta kysymys selvitelty Willen orkkis-alatuuliohjaimille. Ai, mitäkö maksavat? Pari kromattua pellinpalaa ja niille kiinnikkeet, ei kai nuo nyt niin hirveen kalliit voi olla. Luulin. 5500 kr. mitä tuo ny euroissa tekee? 550? :shock: No joo, nyt täytyy taas sanoa niinku kolme vuotiaana, Teijo on jo iso poika, tekee itte. :D Biliksen iso pleksi 40 euroo, muovia riittää niin saa vähän sössiäkin sahatessa. ;)

Ps.Jos määkin vaan kioskia kiertäsin, ajelisin ilman,,, mutta, mutta,, kioskille aina niin pitkä matka. ;)

Elvi
Viestit: 11
Liittynyt: 12 Syys 2012 09:27
Moottoripyörä: Virago 535 -92

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja Elvi »

Mikä mahtaa olla pleksin ihanteellinen korkeus kuskiin nähden? Tällä hetkellä pleksin korkeus on semmonen, että on siinä kinttaalla katonko yli vai läpi... Ja jytistää melko mukavasti. Alemmas ei enää saa, lamppu tulee vastaan, eikä oikein ylemmäskään onnistu. Ite olen sitä mieltä, että yläreuna oisi saatava alemmas jo pelkästään näkyvyyden takia, sadekelissähän saa sit ajella sokkona jos ylemmäs nostaa... Muutenkin pleksi on niin iso, että säätövaraa ei ole oikein mihinkään suuntaan, kun aina tulee jotain vastaan :? Mielipiteitä siis kyselen kokeneemmilta, kun ekaa kesää ajelen, eikä tuo tuulifysiikka ole kovin hyvin hallussa :roll:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Himmelit”