willen ei käynnisty taas

Foorumissa voit kysellä toisilta käyttäjiltä ratkaisua moottoripyörässäsi ilmenneeseen ongelmaan/vikaan.
Egon
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Kesä 2013 19:21

willen ei käynnisty taas

Viesti Kirjoittaja Egon »

Wille ei suostu käynnistymään taaska. Kesän alussa oli sama jutta että akku ok mutta ei jaksannut vaan pyörittä,joku täällä joku vinkkasi että puolipuristin läppä olis vääntynyt ja sillon se vika taisi ollakin. Nyt taas sama juttu mutta ei taita olla enää puristimesta kiinni,koska ei see vaan jaksa pyörittä konetta,ja akku ok kävin liikkessä testamassa.
Laitoin viellä kaapelit auton akulta mutta ei mitään. Tulpat irti ja pyöri ihan hyvin.

Voiko olla siin puolipuristin sydeemissa joku juttu mikä jumitta tai pitäis ehkä vaihta. Otin kyllä sen kannen auki ja kaikki nytti liikuvav hyvin tapit jne.
Olisko jollai ollut vastaava vika

Egon

Avatar
Rampo
Viestit: 165
Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:39
Moottoripyörä: Yamaha XV1600A Wild Star -01 ja Yamaha XV535 Virago DeLuxe -00

Re: willen ei käynnisty taas

Viesti Kirjoittaja Rampo »

Moi,
kannattaa tsekata vielä starttimoottorista, ettei olisi katkosta hiilisillassa. Itsellä muutama vuosi sitten wille käynnistyi välillä vähän huonosti.
Otin startin auki ja puhalsin hiilipölyt pois, kokeilin että toimii ja panin startin takaisin paikalleen. Ei startannut enää.
Otin startin uudestaan irti ja tutkinnassa ilmeni että tuon kyseisen hiilisillan metalliliuska (katso kuva) olikin poikki, se hiilipöly oli jotenkin
vielä pitänyt kontaktia yllä. Vaihdoin tuon liuskan ja taas alkoi startata.

Kuva liitteenä, liuska ympäröity punaisella.


t. Rampo
Liitteet
starttikuva.jpg
starttikuva.jpg (148.24 KiB) Katsottu 8276 kertaa
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa" -Koskela

Avatar
MAsi
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Loka 2013 23:38
Moottoripyörä: Wild Star 1600
Oikea nimi: Markku Asikainen

Re: willen ei käynnisty taas

Viesti Kirjoittaja MAsi »

Mulla ollu samaa vikaa. Oon ottanut myös kannen irti ja samalla avittanu sormella puolipuristimen lippaa startatessa, ihan OK:sti toiminut. Syynä ensin oli puristimen työntötankoon päässyt hiekkapöly. Avasin ja putsasin sekä sivelin silikonia siihen (öljy kerää enemmän likaa), toimi pitkään sillä. Viimeksi kun alkoi temppuilee, ihmettelin kun akku ol myös täysi ja OK. Ostin jo uuden akunkin ja olin vaihtamassa sitä kun huomasin et pulssa puolen kiinnityspultti oli aavistuksen löysällä. Startatessa on sen verran enemmän virran tarvetta et se löysyys haittas ratkaisevasti. Pultissa oli valmiiksi prässätty tähtialuslevy, joka puri navassa olleisiin johtokenkiin niin että ne alkoi pyöriä mukana. Laitoin tavallisen prikan tilalle ja sain kiristettyä paremmin. Rulettanu sen jälkeen ihan hyvin ja ajettu ihan tähän päivään saakka.
Eikun baanalle. ;)

Egon
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Kesä 2013 19:21

Re: willen ei käynnisty taas

Viesti Kirjoittaja Egon »

Ok kiitos viestistä. Kokelen sitä startti juttu ekaks.
Onko sen ppuolipuristmen sydeemi vaihto monimutakaine,ja mistä sellaisen vois tilata,englanti kielinen nimi?

Egon
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Kesä 2013 19:21

Re: willen ei käynnisty taas

Viesti Kirjoittaja Egon »

No sama vika mun startissa kun avasin.
Saaku siihen uuden hiilisillan tai tarvi uusi koko starttimootori..?

Avatar
MAsi
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Loka 2013 23:38
Moottoripyörä: Wild Star 1600
Oikea nimi: Markku Asikainen

Re: willen ei käynnisty taas

Viesti Kirjoittaja MAsi »

Oon ollu kadoksissa sivuilta, mut kokeile ensin sormella, avittaa puolipuristinta startatesssa (sormella vedät ulospäin samalla kun starttaat, jos mopo käynnistyy vika ei oo startissa vaan puolpuristimen männässä(siel on paskaa). Sehän on yksinkertäinen komponentti, joten suihkutat reippaasti pesuspreytä ineen ja snadisti öljyä, joten eiköhän skulaa taas jonkin aikaa. ;)

Avatar
MAsi
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Loka 2013 23:38
Moottoripyörä: Wild Star 1600
Oikea nimi: Markku Asikainen

Re: willen ei käynnisty taas

Viesti Kirjoittaja MAsi »

Moi, ois kiva tietää, ootko saannu vian hallintaan ja missä ongelma :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mp-korjausta ja säätöjä”